جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
«تیتر ۲۰» بررسی می‌کند:
شرکت جهان فولاد سیرجان با ثبت رکورد‌های کمی و کیفی، توان رقابتی خود را در بازار‌های داخلی و صادراتی افزایش می‌دهد.  
کد خبر: ۶۸۸۸۴

تیتر20-  شرکت جهان فولاد سیرجان پس از تغییرات مدیریتی به سمت  پلن های جدیدی در تولید رفت که می تواند درادامه اتفاقات خوبی را رقم زند. 


این تغییرات باعث شد تا جهان فولاد سیرجان در سال گذشته در میزان تولید، فروش و ارزش صادراتی با رشد همراه شود.  به عنوان مثال ارزش صادراتی این مجموعه در سال گذشته با جهش 42  درصدی همراه بود و همین رشد باعث شد تا این مجموعه بتواند برای ارتقای کمی و کیفی خود در سال 1403  برنامه ریزی کند.


حال با اتمام اولین ماه سال، جهان فولاد سیرجان از ثبت ۷ رکورد کمی و ۶ رکورد کیفی خبر داده است. این رکوردها شامل دو رکورد ماهانه تولید آهن اسفنجی به میزان ۹۲ هزار و ۱۶۴ تن در کارخانه احیا و ۶ هزار و ۴۴۰ تن در کارخانه بریکت‌سازی و دو رکورد در تولید روزانه شمش فولادی طی روزهای ۱۳ و ۲۵ فروردین به ترتیب به تناژ ۳ هزار و ۸۶۵ تن و ۳ هزار و 869 تن بود.

 
همچنین ثبت ۳ رکورد تولید در کارخانه نورد شامل رکوردهای تولید میلگرد سایز ۲۲ به میزان یک هزار و ۷۳۸ تن، میلگرد سایز ۲۸ به میزان یک‌هزار و 710 تن و میلگرد سایز ۱۸ به میزان یک‌هزار 786 تن طی روزهای نهم، شانزدهم و بیست و نهم و در نهایت ثبت ۶ رکورد کیفی از دیگر دستاوردهای این شرکت در فروردین‌ماه است‌.
هرچند این آمارها در کل نشان از رشد فعالیت های مجموعه دارد اما بی شک برخی مهم تر بوده و نقش بیشتری در توسعه این مجموعه ایفا می کنند. 


به عنوان مثال ثبت رکورد در تولید آهن اسفنجی در این مجموعه به معنای برنامه ریزی کارشناسی برای تامین مواد اولیه است. کمبود آهن اسفنجی و بالا بودن قیمت آن در سال گذشته توانست بر قیمت تمام شده محصول نهایی اثر گذار باشد. البته دستیابی به رکورد در تولید آهن اسفنجی نشان می دهد این مجموعه بحران تامین گاز را هم با مدیریت پشت سر گذاشته است.  


در ادامه این رکورد زنی ها، افزایش تولید در واحد شمش نیز نشان می دهد این مجموعه به سمت توسعه هر چه بیشتر محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر است. از سویی دیگر افزایش تولید شمش بر میزان فروش این مجموعه هم تاثیر داشته و سوددهی را افزایش می دهد. 


درواقع رکوردهای کمی بیش از هر موضوعی نمایانگر سیاست های توسعه ای در مجموعه جهان فولاد سیرجان است. اما توسعه بدون ارتقای کیفی امکان پذیر نخواهد بود. مجموعه ها برای افزایش توان رقابتی خود تلاش می کنند تا کیفیت محصولات تولیدی خود را افزایش دهند. 


این مجموعه نیز در اولین ماه از سال 1403 موفق به ثبت 6  رکورد کیفی شده است که بر رکوردهای کمی نیز اثر گذار بوده است. 


درواقع توسعه کمی و کیفی هر دو در دستور کار این مجموعه قرار دارد و این موضوع باعث می شود تا سبد محصولات جهان فولاد سیرجان افزایش پیدا کند.


 همچنین افزایش تولید در حلقه های بالادستی همچون آهن اسفنجی شروعی برای تحقق خودکفایی در تامین مواد اولیه خواهد بود که در نهایت با کاهش قیمت تمام شده توان رقابتی خود در بازارهای داخلی و صادراتی را افزایش می دهد.

ارسال نظرات
موضوعات روز